Limbi Materne și Gâturi Paterne
2013
Lână, cca. 500 x 300 cm
Locație: Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi”
O diagramă care prezintă literele alfabetului arab și partea gurii folosită pentru a pronunța aceste litere, Mother Tongues and Father Throats se îndreaptă spre gât ca sursă a limbajului mistic — spre deosebire de rolul mai profan și tranzacțional al limbii. Aici, artiștii au adăugat literele pentru fonemele guturale [gh] și [kh] în alfabetele chirilic și ebraic, ca un semn de recunoaștere a importanței acestor litere în domenii disparate, cum ar fi futurismul rus, geometria kabbalistă și exegeza sufi.
River Bed
2017
Lemn, textil, 81 x 260 x 160cm
Locație: Muzeul de Transport Public „Corneliu Miklosi”
Takht (patul sau ceea ce noi numim „albia râului”, în onoarea locației sale ideale, lângă o sursă de apă), structura vernaculară întâlnită în casele de ceai, chioșcurile de pe marginea drumului, sanctuarele, intrările în moschei și restaurantele din Iran și Asia Centrală, găzduiește un grup de aproximativ patru sau cinci persoane, fără delimitarea nefericită și tacită a spațiului individual dictată de scaun. Prieteni, familii și colegi stau, fumează shisha, beau ceai, iau prânzul, trag un pui de somn și creează — fie și pentru un moment — un sentiment de spațiu public, cu atât mai remarcabil în țările, precum Iranul, în care spațiul public este restrâns.
Protest Mistic
2011
vopsea luminescentă, țesătură Muharram, lumini fluorescente cu mâneci colorate, bumbac
240 x 620 x 15cm
Locație: Palatul Ștefania
Protestul mistic privește numinosul, sau sacrul, ca pe un potențial agent de schimbare în lumea concretă, materială. Muharram este prima lună din calendarul islamic și a doua cea mai sfântă lună după Ramadan. În fiecare an, în timpul lunii Muharram, șiiții reconstituie diverse ritualuri și rituri legate de moartea lui Hussein Ibn Ali, nepotul profetului Mahomed. Un text care spune „este extrem de important să ne repetăm greșelile pentru a le reaminti generațiilor viitoare profunzimea prostiei noastre” oferă un avertisment defetist la apelurile revoluționare pentru schimbare.
Bio
Slavs and Tatars este o facțiune de polemici și intimități dedicate unei zone la est de fostul Zid al Berlinului și la vest de Marele Zid Chinezesc, cunoscută sub numele de Eurasia. Activitatea colectivului acoperă mai multe medii, discipline și un spectru larg de registre culturale (înalte și joase).
Practica acestui colectiv se bazează pe trei activități: expoziții, cărți și spectacole-conferință.
Slavs and Tatars au participat la cea de-a 58-a ediție a Bienalei de la Veneția (2019).
Expozițiile lor recente au avut loc la Frans Masereel Centrum (2022); Neubauer Collegium Gallery, Chicago (2022); Cantor Fitz Gerald Gallery, Haverford (2021); Kunsthalle Osnabrück (2021); Hayward Gallery, Londra (2021); Pinakothek der Moderne, München (2021); Villa Arson, Nisa (2020); Sugar Contemporary, Toronto (2019); Galeria „y”, Minsk (2019); Kunstverein Hannover (2018); Albertinum, Dresda (2018); Westfälischer Kunstverein, Münster (2018); CAC, Vilnius (2017); Muzeul de Artă Contemporană Belgrad (2017); Salt Galata, Istanbul (2017); Fundația Pejman, Teheran (2017); Centrul de Artă Contemporană, Varșovia (2016). Lucrările lor au fost expuse în cadrul unor expoziții de grup la Kestnergesellschaft, Hanovra (2020), GfZK, Leipzig (2020); Kunstmusem Wolfsburg (2020). Centre Pompidu Metz (2020); Kunstmuseen Krefeld (2019); Kunsthalle Darmstadt (2019); Walker Art Center, Minneapolis (2018); Muzeul de Artă Contemporană, Zagreb (2018); Kunsthaus Graz (2018); Bienala de la Gwangju (2017); Hessel Museum of Art, New York (2016); Hamburger Bahnhof, Berlin (2015); Asia Art Archive, Hong Kong (2015); Kunsthalle Zürich (2014); Muzeul de Artă Modernă, Varșovia (2014); Muzeul de Stat Hermitage, St. Petersburg (2014); Bienala de la Berlin (2014); Palais de Tokyo, Paris (2013); Centre George Pompidou, Paris (2013); Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Torino (2013); Museum of Modern Art, New York (2012); New Museum Triennial, New York (2012); Tate Modern, Londra (2011).